יום שישי, 8 ביוני 2012

אוריה





אוריה, 
אני לא באמת מסוגל לכתוב משהו. אני עדיין חש את אצבעותייך הרועדות.


בסוף השבוע נתתי לך חיבוק. אבל הוא לא היה מספיק אמיתי.
את דיברת על זה שלא טוב לך, ושאת רוצה לשים סוף לחיים האלו.


כל כך עצוב, אבל אני מנסה לשכנע את עצמי להתנחם בידיעה שזה מה שטוב לך. החיים לא היטיבו איתך. את סבלת מספיק. מספיק בשביל כולנו. בשביל כל האנושות כולה. אני עוד אכתוב לך הרבה בהמשך. על הרגעים האחרונים שראיתי אותך, ועל המילים האחרונות שאמרת לי.


אני לא מאשים את עצמי על כך שיכלתי למנוע את זה !

זה בין כך לא יעזור להחזיר אותך אלינו...


אני מאשים את עצמי על כך שאני בן אדם. על כך שאנשים כמוני גרמו לך לעשות את הצעד הנורא הזה.
אני רק רוצה לומר לך שהכרתי אותך קצת. את היית מיוחדת וטובה, וגם כתבתי לך את זה אתמול בצ'אט.


אני רק יודע שעכשיו טוב לך ואת מאושרת.
החיים היו גדולים עלייך.
זה היה בלתי נמנע.

יהי זכרך ברוך !

9 תגובות:

  1. היי..

    קראתי את מה שאתה כותב..אני לא הכרתי אישית את אוריה אבל כן מכירה חלק ממשפחתה.
    אני חושבת שאם ידעת שזה מה שעומד לקרות היית צריך לפנות למשפחה כדי שיסייעו לה.
    אין ספק שיש אנשים שרע להם, שקשה להם. אבל אני חושבת ומאמינה שיש פה המון אנשים טובים שרוצים ומוכנים לעזור.
    לכל דבר יש פיתרון, אפשר לרפא הכל! לא צריך לאבד בשביל זה חיים..החיים כ"כ יקרים!
    והסבל שהמשפחה כרגע עוברת...
    זה לא מגיע להם..

    היית צריך להגיד...............:(

    השבמחק
  2. מסכים איתך לחלוטין. חמור מאוד מה שמתואר כאן.

    השבמחק
  3. זה לא נכון לבוא ולבקר את הבחור שכתב את הדברים הללו. אנו לא יודעים בדיוק מה היה ומה קרה שם ומה עבר עליה, ואולי המשפחה ידעה קצת, ואולי זה לא היה אפשרי להגיד למשפחה.
    גלו רגישות, גם לבחור הזה קשה בעולם.

    השבמחק
  4. זה ממש לא לבקר, זה לפקוח את העיניים..

    לעשות את מה שהיא עשתה זה לא פיתרון, צריך להתמודד וזה מה שניסיתי להעביר כאן..חלילה לא לבקר.
    מצטערת אם זה היה משתמע מדבריי

    בריאות ושמחה לכולם

    השבמחק
  5. מקרה עצוב מאוד...אני איבדתי את אהבת חיי בדרך הזאת לפני 10 שנים. והכאב עדיין אוחז בליבי ולא מרפה. הוא לא שיתף אותי ולא היו כל סימנים. אני יודעת שאם הוא רק היה אומר מילה אחת, הייתי הופכת את כ העולם כדי להקל על כאבו. וגם הוא ידע את זה..הוא ידע שאני אתן את חיי בשבילו. אבל כנראה שזה הגורל האכזר שנגזר על המלאך שלי. והסיפור של אוריה כל כך מזכיר...מלאכית נוחי על משכבך בשלום!

    השבמחק
  6. המשפחה ידעה.. והשפחה ניסתה לטפל..
    בחור.. (אותו אחד שכתב את זה) אין לך שום דבר להרגיש אשם במשהו.. בעז"ה יהיה לה טוב למעלה.. בעז"ה!!!!!!
    והבחורה האחרונה שכתבה.. אני משתתף בצערך, תהיי חזקה אך תמשיכי בחייך אני בטוח שזה מה שהבחור ז"ל היה אוצה! חיזקי ואמצי!!!

    השבמחק
  7. חברים, בתור מישהי אובדנית בעצמה, שמחזיקה בדעות לגביי החיים שרבים לא יסכימו איתן, אך בחרה לתת למוות לבוא אליו כדי לראות כמה גבוה תגיע באן עד אז... אני חושבת שהגישה הרווחת לגביי המעשה של אוריה, שמובעת בחלק מהתגובות פה שגויה. אי אפשר באמת לטפל באובדנות, בסופו של דבר זה נשאר בין האדם לעצמו. והדרך הכי לא נכונה היא להטיף ולנסות להסביר את היי של החיים. כמה שלא תדברו, אדם אובדני יראה בדבריכם מלמולים חסרי פשר. אובדנים לא רואים בחיים את מה שאתם רואים ואולי לא יראו לעולם. המלמולים האלו בנסיון לעזור רק מעמיקים את הייאוש, ומקרבים את המעשה הנ״ל. בשבילך זה אולי לא פתרון, אבל עבור מי שמרגיש מיאוס מהכל כדרך קבע, מי שמרגיש שיש לו חברים רק בגלל מסכה שהוא עוטה כדי להתחבב, או כי הוא נראה טוב, אבל לא יכול לדתף בדבר מדמעותי שבאמת עובר עליו, וכשניסה לא ממש הקשיבו, מי שמאס בסגנון החיים הרגיל ולא רואה איך ניתן באמת להינות ממנו למרות שעושה את עצמו. עבוד אדם כזה התאבדות היא פתרון אופציונלי. אי אפשר לראות את זה על אנשים. זה הרבה פעמים בא ממקום לא צפוי. הדרך הטובה לעזור בזה היא לנסות להבין מה עובר על הצד השני ואולי באמת להבין, הגישה ההפוכה כאמור רק מזיקה. הדבר הכי עמוק באובדנות זו בדידות, זה לא להיות לבד באמת אבל להרגיש לבד במקום הכי עמוק. לכן צריך להיות שם עם אותו אדם הרבה מעבר לתמונה בים, מועדון תל אביב, שיעור תנך בכיתה, קניון או סתם לשבת על הדשא. צריך להתעניין ולנסות להבין את מה שאותו אדם לא שש לספר כל בוקר. כשהוא ירגיש שהוא לא לבד ושיש עם מי לפתוח את הכל, זה גם ייתן כוחות לנסות להמשיך. אני לא חושבת שאפשרי למנוע התאבדות. כאמור, זה תמיד נשאר בין האדם לעצמו ודבר קטן שאחרים לא ישימו לב אליו יכול לערער הכל ולגרום למעשה הנל בן רגע. ואין מה לדאוג לי בעקבות דבריי המובאים כאן. לי יש עם מי לדבר בנושא, אני במקום מעט שונה, אני מצאתי את הדרך שלי להמשיך. אחרים לא. אוריה לא. וחבל שלא יצא לי להכיר אותה ולהיות שם בשבילה, אולי היינו הופכות לחברות נפש שכאלו. אולי היא הייתה מבינה שיש מי שנמצא במקום דומה ומצא דרך אחרת. משגע אותי לחשוב שבשבוע שהתאבדה הייתי עם המשפחה בברלין. זה היה יומיים אחרי יום הולדת 25 שלי. נשארתי במצב עגמומי בדירה ששכרנו, אם אק הייתי יודעת שבחורה כמו אורחה תקפוץ באותו יום.... הרגשתי משהו רק שקרה... עכשיו אני יודעת מה.

    השבמחק
    תשובות
    1. לאחרונה גם לי התפתחו נטיות אובדניות אבל אני רוצה להמשיך לחיות ולאהוב את החיים כמו שהייתי קודם. זה לא כיף לחיות במרה השחורה שאני חיה בה עכשיו וזה כבר מעל חצי שנה ככה. החיים מתקדמים ואני בתהום... הצילו ... אשמח ליצור איתך קשר ואני בת 20 אגב.

      מחק
    2. היי.
      זה בכלל לא קל לחיות עם מחשבות כאלו. אני אישית מכיר כמה חברים שחייהם אינם חיים עקב המחשבות החוזרות ונשנות אצלם אודות המוות והאובדן.
      אשמח לעזור ולו במעט אם יהיה ביכולתי. תוכלי ליצור עימי קשר בפייסבוק: https://www.facebook.com/elikooen
      תהיי חזקה !
      ואני יכול להבטיח לך נחרצות שזו רק תקופה בחיים, ותרגישי טוב יותר. בהרבה !

      מחק